♥ Cerita dari Hatyy . fm ♥

♥ Perfect Two ♥

Daisypath Anniversary tickers

♥Usia blog saya♥

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 4, 2012

i'm going , near to ALLAH , Insya-Allah .

Readers :')

lately aku rase down sangat , rase menyesal yang amat sangat , rase tak tenang , rase macam hidup takde makne . entah dekat mane la tempat aku andai aku mati hari ni kan ? tak layak langsung orang macam aku cium bau syurge . inikan nak jejak syurge . tapi aku still bersyukur aku masih lagi hidup dan masih lagi ade peluang untuk berubah entah mane pergi iman aku , hati aku , jiwe aku selame ni . lalai dengan dunie dengan ape yang aku ade . dah sampai mase nye aku berubah , tapi still aku tak tau dekat mane nak mule . tak larat rase nye aku nak pikul perasaan tak tenteram ni . mungkin esok luse Allah tarik nyawe aku . sape nak tolong aku nanti ? dose-2 aku macam mane ? tahan ke aku dengan azab nerake ?

actually , tiap-2 malam aku susah sangat nak tidur , dose-2 aku macam menghantui aku time-2 macam tu , selalu terfikir tentang hidup aku yang tah kemane , dah seminggu aku tidur dengan ibu , aku rase tenang bile ibu dekat dengan aku , rase ade selamat . tapi kadang-2 bende-2 macam tu still lagi menghantui , still lagi ade dalam otak aku . mase tu tak terfikir langsung nak buat perubahan , rase macam takde ape sangat . tapi entah kenape rase hari ni kosong , rase hilang , rase tak gune , rase menyesal . dugaan datang then pergi , tapi aku still tak sedar . aku cube buang perasaan kosong tu jauh-2 , cube tenteramkan hati , bukak tv , carik cerite yang boleh buat aku gelak , tapi sayang , tak gune jugak . perasaan tu still ade . then baru aku ingat , setiap malam aku tak boleh tidur cume kalau aku dengar ayat-2 al-quran , aku taktau kenape , tapi bende ni dah lame aku amalkan , hati aku rase tenang kalau dengar ayat-2 al quran macam tu , so , aku amek fone , aku dengar selawat-2 semue tu , aku duduk dalam bilik , setitik demi setitik air mate aku jatuh , rase berdose , rase menyesal , aku pergi dekat ibu , luah dekat ibu , aku nagis lagi .

i have to move on dengan ape care sekali pun , for the beginning , aku akan slow-2 , bukan aku taknak berubah terus-2 , tapi aku kene belaja banyak lagi tentang hidup dengan islam , "setiap orang perlu berubah kalau tak mampu jadi yang terbaik sekurang-2 nye menjadi yang lebih baik " pernah dengar ayat ni or terbace dekat mane-2 tak ? okay , i've  found ayat yang betul-2 buat aku sedar yang perlunye perubahan dalam setiap diri manusie dalam novel aku bace , novel ape ? ceteke , ceteke . kay , malas nak bergurau sende , rase macam tak jadi je . GEMERSIK KALBU :) , betul kan ape yang ayat tu tertulis ? mungkin ni satu pelajaran baru dalam hidup aku meniti usie belasan tahun , pelajaran yang mungkin akan menjadi kan aku manusie yang lebih matang dan lebih berhati-2 dalam hidup . tapi macam aku cakap , step by step , aku dah bersedie nak berubah , tapi bukan lah mendadak , aku cube , aku tatau macam mane rentak perubahan ni nanti , tapi for sure ALLAH akan tolong hambe die yang nak bertaubat kan ? for sure Allah knows the best untuk hambe die kan ? slow by slow , insya-Allah , dah refer dekat ibu , mintak permission ibu untuk stay somewhere nak carik ketenangan , ibu faham , and suggest satu tempat , esok i'll be going there , stay dekat sane , bukan tanak dekat rumah , bukan maksud dekat rumah takde ketenangan , tapi entah la , i need new surrounding , tak salah kan ? dekat mane-2 pun boleh , cume dekat tempat tu aku rase lebih tenang kot . insya-Allah :') aku cube , readers , doakan yang terbaik untuk aku kay ?


and , dekat sini jugak aku nak mintak maaf dekat semue peeps , for my bad , my mistakes , my wrongs , for everything , sorry , and untuk sape-2 yang pernah buat aku terase , yang pernah aibkan aku , pernah buat salah dekat aku lah cerite senang dye , dengan rendah diri dan hati yang terbuke , lame dah aku maafkan dose semue orang dekat aku :') btw , ZAIM , thanks for always be by my side , aku terharu , nanges-2 aku bace text kamu . as this will be the last entry sebelum aku pergi , i need to say that peeps , ape jadi sekalipun dalam hidup korang , walau maruah korang di pijak sekali pun , remember , ALLAH akan selalu ade , return back to Him , and you'll find the happiness in your life :') insya-Allah , jangan fikir yang Allah takkan mengampunkan hambe die , sesungguhnye Allah , maha penyayang , maha pengampun , Allah the MIGHTY :)

Tiada seorang manusia pun yang tahu bila ajalnya akan tiba. Mungkin bagi sesetengah individu yang mendapat jangkaan jangka hayat hidupnya yang tinggal hanya seminggu setelah disahkan menghidap penyakit tertentu, namun itu hanyalah jangkaan semata-mata. Insan tersebut masih lagi boleh berusaha untuk bertaubat meskipun mendapat jangkaan bahawa ajalnya sudah hampir, selagimana nyawa masih dikandung badan.
Sabda Nabi SAW,”Bahawasanya Allah yang Maha Mulia lagi Maha Besar menerima ia akan taubat hamba selama belum sampai rohnya kepada halkumnya.” (Imam At-Tirmizi).
Nabi mengatakan bahwa Allah bersedia menerima taubat manusia, tetapi Allah meletakkan syarat; iaitu selagi mana roh tak sampai di halkum.
Allah masih membuka pintu taubat kepadanya dan insyaAllah taubatnya akan diterima oleh Allah jika dia benar-benar ikhlas bertaubat dan memohon maaf daripada manusia, jika kesalahan itu melibatkan insan-insan lain.
Sedangkan Rasulullah yg maksum pn bertaubat lebih daripada 70 kali, apatah lagi, kita sebagai hamba Allah yg lemah dan sering melalakukan dosa, perlulah berazam untuk beristighfar & bertaubat pd setiap hari.
“Ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan tindakan-tindakan kami yang berlebihan (dalam) urusan kami dan tetapkanlah pendirian kami, dan tolonglah kami terhadap orang-orang kafir.” (Surah Ali-Imran:147)
Wallahualam.

peeps , jage diri , ingat , Allah will always be there for us :') , sampai ketemu lagi dalam entry yang akan datang yang tak tahu bile akan di update , insya-Allah :)
assalamualaikum :')

* 4 FEBRUARY 2012 i'll remember this .

No comments: