♥ Cerita dari Hatyy . fm ♥

♥ Perfect Two ♥

Daisypath Anniversary tickers

♥Usia blog saya♥

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 11, 2011

Thailand ♥

Assalamualaikum readers-2 sayang :')

semalam malam-2 dalm pukul 11 baru sampai rumah . okay penat nak mati -.-'
ye lah , berape jam aku duduk dalam kerete kan .
terlentok-lentok lah jugak aku tido dalam tu .
kelaka pun ade . HAHA !

okay , jalan-2 dekat Perlis walaupun sehari rase macam seminggu weh .
siyes :D
sewonok gila . tapi penat pun menggila lah kan .
okay first day macam yang aku dah cerite takde pegi mane pun , pegy muzium tu je ha .
then malam pulak pegi makans .
wa cakap lu , makan dekat tempat yang aku pegy tu kan BAPAK mahal -.-'
abang aku cakap , kalau orang luar dorang memang cas mahal siket .
ngek lah siket . BANYAK mahal dye aku rase . hee .


bibik Nana dengan Syafiq , bincang masalah dunie katenye . HAHA !




masing-2 tengah lapa time ni weh .

aku order sampai due air , tapi tak habes pun . aku tatau asal selere tibe-2 hilang .
 rindu Mok kot . HAHA !
then time otw balek hotel angin dye bapak lah . mau terbang-2 aku yg selim nih .
cehh . haha . kay , hotel dengan tempat makan tu dekat je pun . jalan kaki je ha . 

esok nye pagi-2 lagi parents aku dengan abang pegi dewan mane tah .
abang nak konvo kan . aku bangun-2 je tengok adek aku dengan Yani tengah siap .
dorang kan dapat breakfast free . tinggallah aku , Nana dengan Syafiq .
dorang due sedap-2 makan kat bawah tu ,
kiteorang 3 makan megi kari je weh . 
alahai , sadisnye kan . lapa gila time tu .
aku pun lepak-2 dengan dorang , tengok tv , online bagai kan .
tak lame tu ayah call .
"eh , siap cepat , pukul 12 karang check out eh, ayah lambat lagi".
kelam kabut lah kiteorang , aku siap ape pun tak .
mandi ? memang belum lah kan . HAHA ! terok aku niy .
gadoh-2 dengan bibik Nana rebut bilik air >.<

lepas tu , 12 something kiteorang pun melangkah la keluar dari bilik tu .
call ayah , ayah cakap dye soh tunggu kat lobby sebab tak habes lagy majlis tu .
okay , whatthe -.-
bayang kan lah , askar ade 5 orang je .
nak angkat beg-2 bagai semue tu kan .
saba je lah .
kiteorang pun lepak je dekat lobby niy .
ade la dekat sejam .

 tabah menanti :')


Yani dengan Bibik Nana :D

then , lepas parents sampai kiteorang pun gerak la carik kedai makan .
aku dengan lapa ade , mengantuk pun ade kan . tatau ape yang penat sangat .
abang bawak kedai makan dekat pekan Perlis tuh , melantak habes lah . hee , aku memang suke makan :D
kay , aku lapa macam mane pun , bile aku makan tak pernah nak habes . 
sebab tu bile aku bising-2 dekat ibu cakap aku lapa ,
ibu tak pernah layan , aku ingatkan ibu dah tak sayang aku ,
rupe-2 nye sekarang baru aku tahu kenape . HAHA !

masing-2 dah kenyang kan , ayah suruh carik masjid , nak solat zohor :')
dah solat semue tu , ibu cakap nak jalan-2 . 
guess what , abang kite bawak jalan-2 dekat mane ........

Thailand weh . HAHA ! jangan main gile .
ibu tu ha , bising-2 nak pegy Wang Kelian , abang pun bawak lah sampai ke Thailand ,
senyap siket ibu tu . hee .
Bibik Nana banyak kali tanye aku "weh , Thailand ke nih ? ta pecaye ah ."
k , aku tabah mengie kan yang kite memang kat Thailand .
tapi tak boleh jalan jauh sangat .
sebab musabab nye aku belum google lagy . hee .
Passport takde mungkin jawapan yang selamat :D



ni ha Bibik Nana dengan adek aku , muke mintak kaki aku je kan ? :D

  
time nih dye tengah bangge-2 masuk Thailand xD


angin dye kuat weh , terbang-2 tudung aku :D



cehh , gambo dorang je banyakkan kan .




time aku mintak tolong tangkap gamba aku , sume lari HAHA ! siut kan ? 
amek , aku tangkap sendiri . puas hati xD




ibu sebuk nak beli bakul nih .dekat Malaysia pun ade what ?
murah katenye . okay , jawapan diterime :)




Syafiq & Abang Wan # abang kite lah tu :)



okay , bye-2 Thailand . nice to meet you .

Time dekat situ kan , ade lah orang-2 Thailand dok cakap-2 dengan aku . aku pun terpinge-2 HAHA !
terus aku lari dekat abang . mane lah aku nak paham kan . lepas tu orang-2 tu gelak je . aku nampak macam minah Thai sangat ke ? HAHA ! puii -.-


ni pulak dekat puncak bukit , bukit ape aku lupe nak tanye abang . sebab excited sangat kan . scenery dye sumpah cantek :')

ni la parents kitew . HAHAW xD


Yanie , Nana , Syafiq :)


okay , ni pulak abang bawak singgah dekat Sg . Batu ape tah . Batu Seremban kot . HAHA !
Tapi abang cakap dekat sinilah tempat Lisa Surihani belakon cite "Jangan Pandang Belakang Congkak"
ingat tak scene yang dye seru ape tah dekat air terjun ? ha , ni le tempat dye .
tak ingat ? dah , sudah , tak payah nak ingat sangat . tak penting haha .


 kiteorang tak mandi pun sebab dah wangi :')


finally ade jugak yang sudi tolong tangkap gamba aku dengan Nana .
thanks adek :')

okay , tu je yang dapat kite story , seriously tak beli souvenir ape pun . sebab sebuk sangat bergambar kan .
lagipun takde yang menarik sangat .
even sehari je dekat sane pengalaman yang aku ade banyokk :D
hee . jeles kan ? tawu-2 :p

thanks singgah . datang lagi . kbaii :D


No comments: